Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the koko-analytics domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /hum/web/sitestest.hum.uu.nl/htdocs/wp-includes/functions.php on line 6114

Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the formidable domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /hum/web/sitestest.hum.uu.nl/htdocs/wp-includes/functions.php on line 6114
Wiskunde in Teams | Publicaties

Wiskunde in Teams

Publicaties

Voor lesmaterialen zie de online verzameling.

Algemeen

  • Drijvers, P. (2011). Wat bedoelen ze toch met… denkactiviteiten? Rubriek (PDF) Nieuwe Wiskrant. Tijdschrift voor Nederlands Wiskundeonderwijs, 31(2), 38-41
  • Siersma, D. (2013). Denken en doen, wiskunde op havo en vwo per 2015. Eindrapport van de vernieuwingscommissie wiskunde cTWO (PDF). Utrecht: Freudenthal instituut.
  • Wijers, M. (2016). Het Fizier gericht op … Wiskundewedstrijden voor teams (PDF) Euclides, 92(1)

A-lympiade

  • De Haan, D. and Wijers, M. (1999). 10 jaar Wiskunde A-lympiade – de opstap naar de tweede fase. Utrecht: Freudenthal Instituut, Universiteit Utrecht.
  • Goris, T. (2005). De Wiskunde A-lympiade van het Mill-Hillcollege Nieuwe Wiskrant. Tijdschrift voor Nederlands Wiskundeonderwijs, 25(2), 31-32
  • Goris, T. (2010). Metameer doet mee(r) Nieuwe Wiskrant. Tijdschrift voor Nederlands Wiskundeonderwijs, 30(2), 12-13
  • Ouboter, T. (2017). Hogere orde denkvragen als aanpak voor begeleiding van probleemoplossende vaardigheden in voorbereiding op Wiskunde Alympiade (pp. 38). Utrecht: Utrecht Universiteit.
  • Stolwijk, R. (2019). Alympiade 2018: Bewust vaccineren in Haarlem (PDF) Euclides, 94(7), 27-29
  • Wijers, M. and Hoogland, K. (Eds.). (1995). Vijf jaar Wiskunde A-lympiade. Utrecht: Freudenthal Instituut.
  • Wijers, M. M. (1998). Krasloten, de voorronde van de A-lympiade Nieuwe Wiskrant. Tijdschrift voor Nederlands Wiskundeonderwijs, 17(3), 34-36

Wiskunde B-dag

  • Bekkum, J. v. and Hoorn, M. C. v. (2001). De maan: straks een geval apart? Nieuwe Wiskrant. Tijdschrift voor Nederlands Wiskundeonderwijs, 20(4), 16-18
  • Bos, R. (2018). Meetkundige kijk op modulorekenen. Impressie van de wiskunde b-dag-opdracht 2017 (PDF) Euclides, 94(1), 39-42
  • Bos, R. (2020). Warme worm op de wiskunde B-dag (PDF) Euclides, 95(4), 8-11
  • Dullens, D. (2002). De Wiskunde B-dag 2001 (PDF) Nieuwe Wiskrant. Tijdschrift voor Nederlands Wiskundeonderwijs, 21(3), 4-7
  • Goddijn, A. J. (2003). 1 + 1 en hoe nu verder? Over de opgave van de Wiskunde B-dag 2002 Nieuwe Wiskrant. Tijdschrift voor Nederlands Wiskundeonderwijs, 22(4), 11-16
  • Goddijn, A. J. and Dullens, D. (2002). Op zoek naar de zuinigste rit Nieuwe Wiskrant. Tijdschrift voor Nederlands Wiskundeonderwijs, 21(4), 33-38
  • Haan, D. L. d. (2001). De eerste landelijke Wiskunde B-dag Nieuwe Wiskrant. Tijdschrift voor Nederlands Wiskundeonderwijs, 20(4), 14-15
  • Tak, S. (2014). Het Fizier gericht op … De Wiskunde B-dag (PDF) Euclides, 90(6), 21
  • Wijers, M. M. (2000). Mobiel bellen bij wiskunde B Nieuwe Wiskrant. Tijdschrift voor Nederlands Wiskundeonderwijs, 19(4), 19-26

Onderbouw Wiskunde Dag

  • De Haan, D. (2018). Meer ruimte voor het festival. Onderbouw wiskunde dag 2017 (PDF) Euclides, 93(1)
  • De Haan, D., Doorman, L. M., Jonker, V. and Wijers, M. (2012). De OnderbouwWiskundeDag (PDF) Nieuwe Wiskrant. Tijdschrift voor Nederlands Wiskundeonderwijs, 32(1), 12-16
  • De Haan, D., Jonker, V., Wijers, M. and Doorman, M. (2013). Pauzes op school (PDF) Euclides, 89(December 2013), 7-9
  • Wijers, M. (2015). Vissen en erwten. Onderbouwwiskundedag 2015 (PDF) Euclides, 91(2), 25-27
  • De Haan, D. (2020). Hitte in de stad (PDF) . Euclides, 96(3), 32-33.

Grote Rekendag

  • Van Haeften, N., Vollmuller, B., Wijkhuijzen, C., Jonker, V. and Wijers, M. (2021). Op Rekenreis met de Grote Rekendag (PDF) Volgens Bartjens, 40(5)
  • Welling, J. F., Jonker, V. and Broekhuizen, M. (2021). Videogebruik bij de Grote Rekendag (PDF) Volgens Bartjens – ontwikkeling en onderzoek, 40(3), 53-58
  • Brachten, S., Broekhuizen, M. and Jonker, V. (2020). Waarom de Grote Rekendag? (PDF) Volgens Bartjens – ontwikkeling en onderzoek, 40(1), 41-47
  • Jonker, V., Keijzer, R. and Visee, J. (2019). Uit verhouding. Rekenen met verhoudingen tijdens de GRD (PDF) Volgens Bartjens, 39(2), 10-12
  • Op den Kamp, R. (2018). Hoe studenten van de lerarenopleiding basisonderwijs hun leerlingen kunnen aanzetten tot het doordenken van verhoudingsproblemen met behulp van authentieke leeractiviteiten (PDF) Volgens Bartjens – ontwikkeling en onderzoek, 38(2), 41-46
  • Visée, J., Broekhuizen, M. and Jonker, V. (2019). Lerarenopleidingen basisonderwijs zetten de Grote Rekendag in om onderzoekend leren bij studenten te stimuleren (PDF) Volgens Bartjens – ontwikkeling en onderzoek, 39(2)

Zie verder Grote Rekendag (op ELWIeR/ECENT).